Eerste 10 dagen met camper! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Daisy Zalen - WaarBenJij.nu Eerste 10 dagen met camper! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Daisy Zalen - WaarBenJij.nu

Eerste 10 dagen met camper!

Blijf op de hoogte en volg Daisy

27 September 2013 | Australië, Rainbow Beach

Yoehooooe ben ik weer!!

Inmiddels zijn we nu 10 dagen aan het rijden met de camper, die wij op dinsdag 17 september hebben opgehaald. Isabel was inmiddels ook gearriveerd. Die dag zijn we direct een aardig stuk gaan rijden, waar we uiteindelijk een camping opzochten in het plaatsje Bulahdelah. Het was inmiddels donker (dat wordt het hier al rond 18:00 uur) en wij moesten onze camper slaapklaar maken. Dit was wel even een gedoe zo in het donker en waar je je kont amper kon keren. Mijn eerste gedachte was toen ook: moet dit leuk zijn?! Gelukkig was ik hierin niet de enige en maakte het ontbijten aan onze picknicktafel de volgende ochtend alles al een stuk leuker! De tweede dag ben ik gaan rijden, zo een 300 km en als eindbestemming Moonee Beach. Aangezien we tegen etenstijd aankwamen hebben we alleen gekookt en verder een rustig avondje gehad. De volgende dag zijn we de buurt gaan verkennen, echt een heel mooi uitzicht. Isabel en ik liepen een stuk naar beneden naar de rotsen zodat Mark een foto van ons kon maken. Isabel heeft daar de eerste slang gezien, en wij konden maar 1 kant op, omhoog waar de slang was weggedoken...uiteindelijk hebben we dat beest gelukkig niet meer gezien!
In de middag zijn we doorgereden tot Byron Bay waar we 2 nachten zouden verblijven, een leuk toeristisch plaatsje. Die avond zijn we uitgeweest, was erg gezellig!:-)
Vrijdag zijn we lekker naar het strand geweest en hebben Mark en ik in de namiddag hardgelopen op het strand...moeten toch iets doen om een beetje in vorm te blijven;-) Deze avond zijn we wederom uitgeweest.
Zaterdag vertrokken we naar onze volgende bestemming, Surfise Paradise..the gold coast! We hebben direct 3 nachten geboekt omdat we al hoorden dat dit een leuk plaatsje was! Eenmaal aangekomen hebben we een duik in het zwembad genomen. Daarna zijn Mark en ik weer wezen hardlopen langs het strand.
Aangezien het zaterdag was konden we natuurlijk niet vroeg ons bed induiken. Onderweg lopend naar de stad kwamen we een jongen tegen, we vroegen hem hoever het nog lopen was. Hij zei, 20 minuten maar wij konden met hem mee in de taxi die hij had besteld en waar hij op wachtte. Aangezien de taxi er nog niet was haalde hij een fles wijn uit zijn huis en wat glazen zodat het wachten niet erg was:-) De mensen zijn hier enorm vriendelijk, iedereen wilt je helpen en nodigt je uit voor van alles en nog wat. Aangekomen in de stad zijn we naar een club en een bar geweest en hebben het aardig laat gemaakt.
Zondag en maandag hebben we vrij weinig gedaan, hele dag op het strand gelegden en de bbq aan gehad!
Dinsdag vertrokken we weer op tijd, nu richting Brisbane. Rond de middag kwamen er daar aan en hebben de bus naar de stad gepakt. Daar hebben we de Ferry gepakt en hebben we 2 uur gevaren. Vanwege een festival was er om 19:00 uur een lasershow die we hebben bekeken. Daarna snel naar huis, omkleden, wat drinken en weer terug naar de stad om te stappen. We hebben daar een backpackersbar kunnen vinden die lekker druk was, leuke tent!
Van te voren had ik niet echt een voorstelling van Brisbane maar na ons verblijf kan ik zeggen dat ik het er echt leuk vond. Vond het zelfs leuker dan Sydney.
Na 1 nacht Brisbane was het weer tijd om verder te rijden. Op advies van iemand zijn Mark en ik naar Lone Pine Koala Sancuary geweest, een park waar je alle Australische dieren kon zien en sommige kon knuffelen!! Isabel had dit al in haar eerste week gedaan dus die hebben we bij het strand afgezet.
Ik vond deze dag 1 van de leukste dagen, wat een lieve beestjes! Een koala vast gehouden en mee op de foto geweest, tussen de kangaroo's gelegen en gevoerd en een paar shows bekeken. Hierna hebben we Isabel opgepikt en zijn we doorgereden naar een benzinepomp waar we langs de snelweg een maaltijd in elkaar hebben gezet om vervolgens door te rijden naar een rest area. Deze plaatsen zijn gratis om te overnachten, alleen je hebt vaak geen wc, douche en sowieso geen stroom. In het donker vonden we er 1 in het plaatsje Eumundi. We kozen dit keer voor een rest area omdat de campings hiervoor erg prijzig waren geweest en we hier alleen hoefden te slapen om vervolgens de volgende dag weer verder te rijden. Wel een beetje eng zo een plek als het donker is, geen licht dus pikdonker en ik wil niet nadenken hoeveel beesten daar zitten. Jullie kunnen je dan ook wel voorstellen dat ik maximaal 2 stappen naast de camper zette om te plassen en verder lekker binnen bleef!
De volgende ochtend bleek er wel een wc te zijn, tja zoiets moet je maar zien zonder licht. Het zag er toen allemaal een stuk leuker en vriendelijker uit. We zaten niet ver van het plaatsje Noosa. Hier hebben we ongeveer 2 uur in het Noosa National Park gelopen en ondertussen een duik genomen bij een mooi afgelegen strandje. Na deze wandeling nog even uitgebreid gezwommen en gerelaxt op het strand. Helaas hadden we bij terugkomst bij onze camper een boete gekregen, bleek dat je er maar maximaal 2 uur mocht staan, oeps! 55 dollar, direct maar even op het postkantoor betaald zodat we niet nog een extra boete erbovenop kregen van het verhuurbedrijf van de camper van 70 dollar voor administratiekosten, wat een bullshit trouwens mja!
Na dit geintje kwam het extra goed uit dat we toch al van plan waren weer een gratis rest area op te zoeken omdat het weer alleen slapen was en doorrijden. Ik kreeg 3 routes als optie naar de rest area en koos uiteraard de route met de minste kilometers. Achteraf had ik beter even kunnen kijken naar de route zelf. We kwamen na een heel stuk te hebben gereden (inmiddels een onwijs grote overstekende slang overreden) namelijk op een vrij wilde onverharde weg waarbij een rood bord stond dat het ook nog eens stijl omhoog zou lopen. We stopten en twijfelde deze route voort te zetten aangezien ons campertje dit eigelijk niet aan kon en we naast het probleem waarschijnlijk niet verzekerd te zijn (vanwege de onverharde weg) ook geen flauw benul hadden waar we waren als we op dit pik donkere weggetje pech zouden krijgen. Uiteindelijk toch de gok gewaagd, het was namelijk te ver teug. Na een half uur max 30 km te hebben gereden werd de weg gelukkig beter en vonden we ons plekje in Tin Can Bay om te overnachten:-) Geen hond te bekennen, laat staan een wc en douche maar we konden ons bedje in!
De volgende ochtend zijn we half 7 opgestaan om 'wilde' dolfijnen te kunnen voeren, was wel erg commercieel achteraf maar toch leuk!
We zijn vervolgens door gereden naar Rainbow Bay, daar hebben we direct wat tours geboekt. Morgen vertrekken we met een groep van 12 jongeren naar Fraser Island (als je jaloers wilt worden moet je dit even opzoeken op Google;-)). We gaan daar rijden in een 4WD over het strand, mooie strandjes opzoeken en verder is het me eigelijk een beetje onduidelijk. De foto's die ik heb gezien hebben mij direct overtuigd. Wel cool want bij deze tour mogen we dus ook zelf rijden:-) We blijven hier 2 nachten. Woensdag moeten we de camper inleveren en Isabel en ik pakken dan de bus naar het noorden waar we onderweg op genoeg mooie plaatjes gaan uitstappen. We hebben vandaag ook alvast een tour geboekt voor in Cairns..snorkelen, meerdere duiken en een helikoptervlucht boven het great barrier reef!!! Zo vet!:-D De afgelopen dagen heb ik weinig internet gehad, ik weet niet hoe dit de komende weken gaat zijn. Het kan dus zijn dat ik niet meer elke dag op internet te vinden ben, dat wil ik ook niet..dus dan weten jullie dat als ik een paar dagen niet reageer! Nou ik ga zo me bed in want moet morgen half 7 op! Dikke kus en tot snel!

  • 27 September 2013 - 18:22

    Ingrid Den Daas:

    Lieve Daisy,

    Wat een verhaal.
    Wat een belevenissen.
    Volgens mij komen jullie tijd te kort.
    Lief hoor al die dieren die zo tam zijn.
    Enge situaties die jullie soms tegenkomen.
    Jullie genieten wel.
    Jammer dat Mark volgende week weer naar huis moet.
    Leuke mooie foto's, geweldig.

    Hier alles goed.

    Geniet er van en doe voorzichtig.

    Een hele dikke kus van mij.
    Groetjes aan Mark en Isabel.

    Liefs mamma

  • 27 September 2013 - 22:44

    Vaders.:

    Wat een mooie belevenissen. Het is éèn grote vakantie. Dat nemen ze je nooit meer af. De foto's zien er ook allemaal prachtig uit. We zijn natuurlijk stinkend jaloers op jou, maar we gunnen je het van harte. Tenslotte heb je zelf voor dit avontuur gekozen.
    Ik hoop nog vele mooie reisverhalen te lezen en mooie foto's te zien.

    Liefs. Vaders.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 10572

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 30 November -0001

Taiwan, Australie en NZ!

Landen bezocht: