Eerste week Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daisy Zalen - WaarBenJij.nu Eerste week Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daisy Zalen - WaarBenJij.nu

Eerste week Sydney

Blijf op de hoogte en volg Daisy

15 September 2013 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Na een week weer even een update van onze avonturen:-)
Vorige week zondag vlogen we om 23:15 uur naar Australië, we kwamen maandag 10:00 uur aan.
Na te hebben ingecheckt in ons hostel zijn we naar Opera House geweest. Daar hebben we op het terras gezeten met de Harbour Bridge op de achtergrond en de meeuwen om ons heen die letterlijk je eten van je bord stelen als je ze niet weg jaagt!
Dinsdag hebben we zaken geregeld voor mij zoals het openen van een bankrekening, belastingnummer en de zorgverzekeraar. In de middag zijn we naar het plaatste Manly gegaan, beetje op het strand gehangen en een hapje op de boulevard gegeten.
Voor woensdag stond de Blue Mountains op het programma, we hadden een tour geboekt, leuk groepje waarmee we gingen. Onwijs mooi gebied, te groot voor 1 dag eigelijk maar de hoogtepunten hebben we wel gezien. We zijn in dat gebied een flink stuk naar beneden gelopen en vervolgens met een treintje omhoog getakeld. Dit treintje is de stijlste trein van de wereld en staat in het guinness book of world records , was wel geinig:-)
Deze avond hebben we voor het eerst zelf gekookt, het eten dat je kunt halen is voornamelijk ongezond en erg duur. Wel even apart, sta je met 10 man in een keuken allemaal wat te bereiden.
Donderdag zijn we naar de paddy market geweest, we hadden gehoord dat het er onwijs goedkoop zou zijn en Uggs voor €40. De Uggs waren uiteindelijk allemaal nep en het was zeker niet met alles goedkoop. Uiteindelijk toch best veel gekocht, waaronder ook een koffer. Ik was mijn backpack nu al zat, na 5 minuten lopen had ik geen nek en schouders meer over en als ik 1 truitje nodig had, dan moest ik alles opnieuw inpakken. Daarnaar paste mijn nieuwe aankopen al niet meer in mijn tas. Ik bewaar mijn tas wel in mijn koffer, mocht die het begeven dan kan ik nog ruilen;-)
Na het winkelen zijn we naar het beroemde Bondi Beach geweest, erg mooi! Helaas was de zon na een uurtje wel weg en zijn we toen opnieuw nog even naar de paddy market geweest om nog wat laatste dingetjes te halen.
Na het eten hadden we een feestje, alle Nederlanders die naar Defqon zouden gaan, zouden we daar ontmoeten.
Het was een erg gezellige avond, misschien iets te gezellig. Ik ben Mark in de eerste bar vergeten toen ik onderweg was met een groepje naar de volgende bar. Ik was er namelijk van overtuigd dat Mark ergens achter me liep, na een kwartier lopen kwam ik erachter dat dit niet zo was. Mark heeft mij in de eerste bar nog een uur gezocht maar tevergeefs. Ook zijn 11 telefoontjes waren zinloos aangezien mijn abonnement is afgesloten. Dit wist hij overigens maar in zijn toestand waarschijnlijk ook vergeten haha.
Uiteindelijk heb ik samen met iemand van het groepje mijn hostel gevonden en kwamen mark en ik bij toeval tegelijk aan in het hostel:-)
Vrijdags moesten we 11:00 uur uitchecken, dit was zwaar vanwege onze katers. Het enige dat we die dag hebben gedaan is ons volgende hostel opzoeken, verder lekker uitgebrakt!
Gisteren hadden we dan eindelijk Defqon, was echt vet!! Wel even wat anders, drugs honden bij de ingang die aan je snuffelen, soms je ID laten zien bij drinken halen en echt veel beveiliging op het terrein. We hadden al snel door dat je hier geen geintjes hoeft uit te halen. Zag je er te dronken uit, dan werd je van het terrein gegooid. Verder heel veel leuke mensen ontmoet en van 14:00 uur t/m 23:00 uur flink los gegaan! Vooral de 3 uurtjes die we bij Black hebben gestaan, voel ik vandaag nog in mijn hele lichaam!
Ook dat meisje (Isabel) uit Nederland tegen gekomen, die gaat vanaf dinsdag met ons mee. Vandaag even e.e.a. uitzoeken en dan vanaf overmorgen een camper huren!!!:-)
Vanmorgen even snel een nieuw hostel geboekt en direct daarheen gegaan, we zitten nu dus weer in Sydney. Isabel zit nog t/m dinsdag met haar georganiseerde groep dus daar wachten wij op en dan kunnen we de oostkust gaan ontdekken! Wihoeeee!! Foto's volgen;-)

Dikke kus

  • 15 September 2013 - 17:17

    Ingrid:

    Lieverd,

    Wat een belevenissen allemaal.
    Geweldig lijkt me dit.
    Ik reageer nu even omdat mijn laptop gerepareerd wordt bij Rene.
    Weer reclame en virussen.
    Mocht je geen berichtjes krijgen en ik ben niet aanwezig met skypen weet je waarom.
    Ben nu even bij Jan ivm mailberichten lezen.
    Lieverd , ik hou het kort voordat weer mijn verhaal weg is zoals net gebeurde.
    Fijn dat Isabel mee reist.
    Hier alles goed.
    Een hele dikke kus van Jan en mij.
    Voorzichtig en geniet er van.
    Groetjes aan Mark.

    Liefs mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 10571

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 30 November -0001

Taiwan, Australie en NZ!

Landen bezocht: