Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daisy Zalen - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daisy Zalen - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Daisy

21 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Lieve allemaal!

Hier weer even een verhaaltje! We waren bij Mission Beach gebleven:-) De laatste dag in Mission Beach heb ik niet zoveel gedaan. Om 17:20 ging onze bus naar Cairns dus een beetje gehangen.
Rond 20:00 uur in Cairns aangekomen. We waren van plan uit te gaan maar uiteindelijk niet gedaan want waren erg moe. 4 nachten verbleven we in hetzelfde hostel, erg klein.
Na deze 4 nachten gingen we naar Galligans voor 4 nachten. Een hostel met een club erin. De eerste nacht was een vreemde avond. We deelden de kamer met meerdere mensen waaronder een man van een jaar of 50. Beetje vreemd maar ach hij leek aardig. Rond 20:00 uur lag hij alleen al te slapen en wij gingen uit. We gingen dus ook op het balkon zitten, hadden onze muziek uit en de deuren dicht om hem zo min mogelijk te storen. Je moet toch een beetje rekening met elkaar houden ondanks dat we het vreemd vonden dat je in het nummer 1 party hostel voor je rust komt.
Op het eind van de avond zagen we hem ineens naar beneden stormen en hij schreeuwde dat we geen respect voor hem hadden. We wilden geen problemen dus pakten onze spullen en gingen weg. Op de gang kwamen we hem weer tegen en hij bleef schreeuwen en gooide de deur voor onze neus dicht. Vervolgens opende hij hem weer en gaf 1 van de meiden waarmee ik was een klap in der gezicht en gooide weer de deur dicht. Gelukkig was de beveiliger inmiddels naar boven gekomen en hoorde al het geschreeuw. De klap zelf had hij niet gezien maar hij zag wel haar rode wang. We hebben het hotel de politie laten bellen. De beveiliging stond gelukkig aan onze kant. Je mag namelijk niet in het hostel alcohol drinken. Ze zeiden nog voordat de politie kwam dat ze wisten dat we dat hadden gedaan maar dat we in ieder geval moesten zorgen dat de alcohol niet zichtbaar voor de politie zou zijn voor als ze naar boven zouden gaan. Dit hadden we gelukkig al verborgen. De politie heeft uiteindelijk ons verhaal aangehoord, hebben met de man gepraat (die volgens hun erg onbeschoft deed) en de man moest naar een andere kamer. De volgende dag zou hij toch uitchecken, al vond ik het vreemd dat hij überhaupt nog mocht blijven. We hebben besloten geen aangifte te doen aangezien we de volgende dag een boottrip hadden staan en we anders voorlopig nog niet thuis zouden zijn.
Na een paar uurtjes slaap weer vroeg op voor de boottrip. Die dag heb ik 3x 40 minuten gedoken, was echt leuk!!
Verder nog een helikoptervlucht boven the great barrier reef gehad, heel mooi om te zien.
Woensdag avond hadden we een partybus gepland staan waar ik al bij voorbaat geen zin in had. Het begon al om 18:30 uur en het idee is dat je dan met de bus van bar naar bar gaat. Wij hadden het gratis gekregen bij het boeken van de 4 overnachtingen. Na het eten bij de eerste bar zijn we al naar huis gegaan, weinig sfeer en het begon te vroeg. We zijn lekker op de kamer gaan zitten en hebben daar wat gedronken tot we uit gingen.
Donderdag, vrijdag en zaterdag zijn we wederom wezen stappen en overdag bij het zwembad gelegen. Zondag was ik zo moe dat ik besloot niet uit te gaan, de volgende dag moesten we ook alweer 6:45 uur op voor de tour die we hadden geboekt naar de regenwouden.
De tour was echt leuk, de gids was erg komisch en we hebben hele mooie watervallen en plekjes gezien. Zelfs een waterval waar we vanaf konden glijden! De foto's laten denk ik voldoende zien hoe leuk deze dag was;-) Op de terugweg zagen we overal om ons heen bosbranden. Wat bleek, dit was expres aangestoken omdat dit goed voor de doorgroeiing van de bomen zou zijn. Het vuur zou gecontroleerd moeten zijn en vanzelf moeten uitgaan. Erg apart om te zien.
Vanavond nog even voor een laatste keer op stap en morgen om 9:00 uur de bus naar het vliegveld pakken.
Kortom de 12 dagen in Cairns waren super, stappen, relaxen en leuke tours gedaan!<3
11:25 uur vliegen we via Sydney naar Perth om vervolgens rond 19:30 uur aan te komen.
In Perth gaan we op zoek naar een baan. Over een aantal weken lezen jullie wel weer of dit dan inmiddels is gelukt:-)