Roadtrip Alice Springs / Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Daisy Zalen - WaarBenJij.nu Roadtrip Alice Springs / Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Daisy Zalen - WaarBenJij.nu

Roadtrip Alice Springs / Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Daisy

16 Februari 2014 | Australië, Adelaide

Maandag 3 februari vlogen Isabel en ik naar Adelaide. Eenmaal aangekomen liepen we direct sebastiaan tegen het lijf die ons samen met zijn broer arnoud kwamen ophalen. Zij zijn 2 vrienden van Isabel die zij al kent vanuit Nederland. Het was inmiddels bijna bedtijd dus naar een parkeerplaats gereden, de tent van mij en Isabel opgezet en gaan slapen. De volgende dag zijn we naar de Kmark (winkel waar ze alles hebben) gegaan om de matjes en mijn slaapzak die de jongens alvast voor ons hadden gekocht te ruilen. Met t oog op Nieuw Zeeland wilde ik een dikkere slaapzak en de matjes sliepen ook niet zo lekker. Na nog flink wat aan boodschappen gehaald te hebben kon onze trip naar Alice springs beginnen!
De daarop volgende 2 dagen hebben we flink door gereden waardoor we donderdag al bij Ayers Rock (de aboriginals noemen het Uluru) aan kwamen. Als ik aan Australie dacht, dacht ik al snel aan die grote rode steen in the middle of nowhere dus vond het erg leuk om er dan nu eindelijk te zijn!
Tijdens de zonsondergang hebben we met uitzicht op Ayers Rock een hapje gegeten.
De volgende dag hadden we het plan om deze steen te gaan beklimmen dus we stonden om 9:00 uur bij de ingang van het park. Vervolgens kregen wij de mededeling dat dit al niet meer kon, alleen voor 8:00 uur. We zijn doorgereden naar The Olgas (naam die de aboriginals eraan geven: Kata Tjuta). Daar hebben we een korte wandeling gemaakt waar het eigelijk te warm voor was zo midden op de dag. We konden dan ook alle 4 alleen maar denken aan een duik nemen in een zwembad. Dus onze missie: doen alsof we ergens verblijven en rechtstreeks naar het zwembad lopen. Een half uurtje later lagen we dan ook zonder problemen te dobberen en we hebben zelfs nog gebruik kunnen maken van de douche:-)
De volgende dag een tweede poging om die steen te beklimmen dus kwart voor 5 opstaan en half 6 stonden we ervoor. Foutje...7:00 uur gaat het pas open dus maar even rustig ontbeten. Het is toegestaan de Ayers Rock te beklimmen maar het is tegen de spirituele opvattingen van de aboriginals en wordt daarom ook door het nationale park afgeraden uit respect. Omdat ik wel een heel boek kan schrijven over wat voor tuig de aboriginals zijn, besloten wij toch omhoog te gaan en hier niet naar te luisteren. Helaas kwam de ranger om half 8 en die besloot toch iets anders, teveel wind om omhoog te gaan dus het hek ging niet open..balen maar op zich begrijpelijk.
De vroege start van onze dag toch maar goed proberen te benutten door door te rijden naar het Watarrka national park. Hier vind je de Kings Canyon waar wij een wandeling van 4 uur hebben gemaakt en onderweg afkoeling hebben gezocht in een beekje, echt super mooi!
Na deze vermoeiende tocht een douche genomen in de natuur. De jongens hadden een douche zak bij zich, erg grappig om een keer te doen.
De daarop 2 volgende dagen hebben we Georges opgezocht waar we lekker hebben geluierd en hebben gezwommen. Maandag eind van de middag kwamen we aan in Alice springs, daar is verder vrij weinig maar we konden wel weer eindelijk boodschappen doen met normale prijzen. Dinsdag zijn we begonnen aan onze reis terug naar Adelaide, dus rijden rijden en nog eens rijden.
De tour was echt enorm leuk, voor mij en Isabel weer totaal iets anders. Slapen in een tent waar de dingo's (wilde honden) om je tent heen lopen als je slaapt, na het eten tot in de late uurtjes bij het kampvuur zitten en elke ochtend voor 9:00 uur uit je tent gebrand worden door de zon. Waar je hier ook onwijs last van hebt zijn vliegen.. wij hebben letterlijk een vliegen netje op omdat je anders gek wordt van de vliegen die constant op je gezicht en ogen zitten! Het zijn er echt enorm veel en blijven terug komen, zo irritant dat isabel en ik betwijfelen het noorden (waar ze veel zitten) te bezoeken mochten we ooit terug gaan naar Australie.
Onze 4 dagen in Adelaide waren echt super leuk, we zijn veel op stap geweest, hebben een festival mee gepakt en gewinkeld. Verder hebben we op onze brakke zondag lekker geluierd in the botanic garden. Maandag vertrekken we weer met de jongens richting Melbourne per auto en zullen we de great ocean road gaan doen.
Als laatste heb ik nog heel goed nieuws, Isabel blijft toch langer dus we zullen nu onze reis samen afmaken, beide de laatste 2 maanden samen ergens op een farm gaan werken en dan naar huis vliegen:-)
Nou ik ga zo bbqen dus even opschieten.. tot snel!

Dikke x

• 16 Februari 2014 - 09:35

Rosalie:

Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, wat een leven :-) X

• 16 Februari 2014 - 09:43

Kirsten:

Je heb weer van alles meegemaakt en genoten van je trip.
    leuk dat Isabel blijft en jullie samen terug gaan. :-)

• 16 Februari 2014 - 13:11

Ingrid:

Lieverd,

Wat een belevenis weer.
    Wat een verhaal om op te schrijven.
    Eng hoor, die wilde honden ik zou geen oog dicht doen.
    Fijn dat Isabel blijft, heel gezellig met z,'n twee.
    Geniet er van.
    Dit doe je waarschijnlijk maar 1 keer
    Een dikke knuffel en kus.

Liefs mamma