Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Daisy Zalen - WaarBenJij.nu Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Daisy Zalen - WaarBenJij.nu

Perth

Blijf op de hoogte en volg Daisy

08 November 2013 | Australië, Perth

Hier ben ik weer!!

Dinsdag 22 oktober om 19:30 uur kwamen we aan in Perth. We hadden nog geen hostel geboekt dus tijdens het wachten op de bus dit maar even gedaan. Onze eerste indruk van het hostel was slecht en oud, mja we konden douchen en slapen en dat wat op dat moment het belangrijkste.
Woensdag hebben we onze cv in elkaar geflanst en heb ik er een paar afgegeven in bars. Hier moet je echter eerst een certificaat hebben om in een bar te mogen werken omdat je verantwoord met alcohol moet kunnen gaan. Deze had ik dus eerst nodig en heb hem uiteindelijk donderdag gehaald.
Isabel vond donderdag ochtend plots een baantje op een boerderij, 3 uur rijden van Perth, en werd die middag dus al opgehaald. Dit was wel even moeilijk na zo lang te hebben samen gereisd. Gelukkig zien we elkaar over 3 maanden weer en zetten we onze reis dan samen voort!:-)
Vrijdagavond zijn we met een groep naar het casino geweest waar wat kleine clubs in zaten. Erg gezellige avond gehad, echt heel groot daar.
Het weekend voornamelijk bezig geweest met werk zoeken, veel clubs en bars mijn cv verstuurd. Zondag na het eten zijn we met een groepje naar Fremantle geweest, plaatsje iets verderop. Er zou een festival zijn en vuurwerk. Dit viel een beetje tegen dus na het vuurwerk weer richting huis gegaan.
Maandagmiddag werd ik al gebeld door 1 van de bars, hij had een baan voor me. Direct langs gegaan en de volgende dag kon ik beginnen! De trip die ik met iemand had gepland voor die avond van 3 dagen kon dus helaas niet doorgaan mja ik had werk!
Maandag avond naar Kingspark geweest, groot park met een mooi uitzicht.
Dinsdag naar het strand geweest, heerlijk dat het elke dag mooi weer is!
S'avonds mijn eerste avond werken, ging goed. Tuurlijk wel wennen, veel biersoorten die ik niet ken en soms zijn de mensen slecht te verstaan, vooral dronken Ieren!
Woensdag overdag naar pinguïn island geweest, klein eilandje waar we lekker hebben gezwommen en waar dus uiteraard pinguïns waren:-)
S'avonds weer gewerkt, drukste avond van de week dus kon direct goed aan de bak! Gelukkig de avond doorgekomen en vond het eigelijk wel leuk zo druk!
Donderdag lekker een dagje vrij maar enorm veel gepland staan! Om 11:00 uur had ik een sollicitatiegesprek voor 2 nachtclubs en s'avonds een gesprek voor een andere club. Waar t op neer kwam is dat ik bij beide kon komen werken maar wel voor de vrijdag en zaterdag nacht wanneer ik dus bij de bar ook al aan het werk ben. S'middags werd ik gebeld door een tapas restaurant, direct s'avonds 1,5 uur mee gelopen. Dit is denk ik goed te combineren met nachtwerk al willen ook zij mij het liefst in de weekenden hebben.
Donderdag in de middag naar Western Australian Museum geweest, vond ik niet heel bijzonder, niet echt mijn ding. Mja het was dichtbij ons hostel en gratis dus toch maar even een kijkje genomen!;-) Blijf een Nederlander he!
S'avonds uitgeweest, het was halloween. Dus met wat nepbloed op me gezicht de stad in gegaan, veel mensen waren verkleed..wist niet dat het hier ook redelijk groot gevierd werd.
Vrijdag overdag naar Harrison Island geweest, kangoroo's bezocht, het blijven leuke beesten.
Dit weekend aardig wat gewerkt, vrijdag van 22:30 uur tot 3:15, vervolgens zaterdag van 9:30 uur tot 14:45 uur bij de tapas bar gewerkt en zaterdag avond weer van 22:30 uur tot 3:15 uur. Ik vind dat eigelijk wel lekker, ben ik tenminste niet elke dag aan het werk en een paar korte nachtjes moet wel lukken. De tapas bar moet ik nog even aankijken, sfeer vind ik niet zo leuk. Misschien toch verder kijken voor wat anders ernaast, vandaag wat cv's in kledingzaken gegeven..heb ik eerder gedaan en vond dat altijd leuk werk. Zaterdag voor werk nog wel iets geks meegemaakt, ik mocht een tent lenen van een jongen uit het hostel die uit Perth komt. De tent lag echter bij een vriend van hem, ik ging dus mee om hem op te halen. Op de weg terug liepen er op het treinstation veel politie agenten en honden rond. De hond begon direct om die jongen heen te lopen en ik zag aan zijn gezicht dat hij wat bij zich had (wist ook wel dat hij soms wat handelde daarin). We moesten aan de kant wachten. Op een gegeven moment scheen die jongen een pakketje over het hek heen gegooid te hebben, zelf niet gezien maar de politieagent wel. Ze pakten het en daar zat dus inderdaad wiet in. Hij werd direct gearresteerd en moest mee. Ik moest daarna ook langs de honden lopen maar had uiteraard niks. Ik ben naar huis gegaan en die jongen mocht na 10 minuten ook al naar huis, hij had alleen een boete gehad. Uiteindelijk dus allemaal goed afgelopen! Ze zijn hier wel echt strikt!
Zondag vroeg de auto opgehaald die we hadden gehuurd. Samen met een jongen uit Duitsland, 1 meisje uit australie, 1 meisje uit Denemarken en 1 uit Nederland gingen we een roadtrip van 3 dagen doen, richting het zuiden van Perth.
Zondag zijn we direct naar een nationaal park gereden en hebben daar de auto ergens wild geparkeerd. Het was te laat en te donker om de tent op te zetten dus met zen 5en in de auto geslapen. Dit was uiteraard niet erg relaxt en zeker niet omdat we na een paar uur slaap wakker werden van een auto die 2x voorbij reed. Wild parkeren kan hoge boetes opleveren dus wij midden in de nacht de auto een stuk verderop gereden om vervolgens nog wat uurtjes slaap te pakken. Om 5:00 uur hadden we de wekker gezet om naar een berg (Bluff Knoll) te rijden en die te beklimmen. Half 6 kwamen we aan, 3 tot 4 uur zouden we erover doen. Hier hadden we niet echt de energie voor dus besloten een begin te maken, en dan terug te keren en te ontbijten. Na 30 minuten klimmen wilde ik eigelijk wel door gaan en de top bereiken. Aangezien niemand had ontbeten en ik de enige was die een klein flesje water met zich mee had (i know, lekker voorbereid:p), zou dit wel een uitdaging worden. Uiteindelijk zijn ik en een meisje doorgegaan en kwamen we om 8:15 uur weer beneden aan waar gelukkig onze gesmeerde broodjes en water al op ons wachten!
In de middag doorgereden naar Albany en Windy Harbour, een strandje. Echter was ik mijn telefoon op de balie vergeten bij een informatiecentrum dus het zwemmen werd wat ingekort om vervolgens op tijd terug te zijn voor mijn telefoon. Die avond zijn we wat eerder gestopt met rijden zodat we nog tijd hadden om de tent op te zetten. Deze nacht dus ook wel iets beter geslapen. Naast ons stond een Fransman, die heel veel landen rondtrok met een fiets. Zo had hij tasmanie al gedaan en was hij dit nu ook van plan in Singapore en Thailand. Echt bijzonder wat voor mensen je hier ontmoet met ieder een eigen verhaal die je niet snel vergeet.
Dinsdag ochtend wederom vroeg op en naar de grotten gereden. Na de grotten naar Busselton gereden, plaatsje met een mega pier. Daar kwam ik erachter dat ik mijn jasje in de grotten was vergeten, ja maar goed dat mijn hoofd vast zit;-) weer een ritje terug dus om vervolgens rechtstreeks door te rijden naar huis. S'avonds nog op stap geweest om onze trip van 3 dagen goed af te sluiten:-)
Woensdag lekker een relaxt dagje gehad, lekker gebakje gegeten op het terras met iemand die ik op het festival defqon in Sydney had ontmoet.
Na 16 dagen Perth kan ik zeggen dat ik me hier echt thuis begin te voelen. De mensen in het hostel zijn enorm leuk en zitten er allemaal net als mij voor langere tijd. Ik slaap met 7 mensen op een kamer dus altijd wel iemand om mee te kletsen. Ik (die nou niet bepaald ervan houdt alleen te zijn) vind het heerlijk dat er altijd wel mensen om me heen zijn, mensen die wachten bij de bar tot ik klaar ben met werk zodat we samen naar huis lopen en er altijd wel iemand is die iets leuks wilt gaan doen!
Ik vermaak me de komende maanden dus zeker in perth <3 ow de nieuwe foto's staan in het mapje cairns!

Kus

• 08 November 2013 - 15:05

Ryan:

Goh wat een avonturen weer Dais!! Gaaf hoor. En respect van dat werken, heel goed. Kijk uit dat die grapjes met drugs geen invloed op jou hebben: in Nederland doen we daar relaxt over, maar elders dus stuk anders. Slapen met 5 man in een auto!! Haha, respect hoor (lig nu in een kingsize bed in een kak hotel), x wat anders zeg maar. Hopelijk wel een raampje op een kier gedaan, wat een loeft anders... Niet te best. Haha

Nou, heel leuk om weer helemaal bij te zijn. Mooie avonturen allemaal. Denk niet dat we elkaar samen met Li nog spreken via Skype dit weekend vanwege tijdverschil en jouw werk. Dat komt dan later wel weer.

Doe voorzichtig en blijf genieten van je vrijheid!

Kus,

Ryan

• 09 November 2013 - 11:07

Vaders:

Hoi Daisy,
    Leuk om je reisverslag te lezen. Je beleeft daar heel veel. Kijk inderdaad uit met (soft) drugs. Zo vrij beleid als in NL is het nergens. We gaan vanmiddag naar oma en daarna naar Denise. Oma vond het erg leuk om je even via Skype te zien; ook al was het maar kort. Nou geniet van je vrijheid en van het land. Liefs. Vaders.xxx