Weer een update! - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Daisy Zalen - WaarBenJij.nu Weer een update! - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Daisy Zalen - WaarBenJij.nu

Weer een update!

Blijf op de hoogte en volg Daisy

09 Oktober 2013 | Australië, Mission Beach

Lieve allemaal,

Hier weer even een update! Zaterdagochtend 28 september vertrokken we met 17 man in twee 4WD naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. De vakantie in Australië was net begonnen dus het duurde ruim 1,5 uur voordat wij een plekje op de ferry hadden om over te steken. Eenmaal aangekomen reden we direct naar ons kamp. We sliepen in tenten en hadden verder gewoon gezamenlijke douche en wc. Er was genoeg plek zodat iedereen een eigen tent kon hebben. Ik heb ervoor gekozen om met iemand van de groep een tent te delen, al die enge beesten wil ik niet alleen hoeven weg te jagen!;-)
Daarnaast mocht je snachts niet alleen naar de wc vanwege de dingo's. Dingo's zijn een soort van wilde honden die soms gevaarlijk zijn en mensen aanvallen. Meestal doen ze niks zolang je ze met rust laat maar we konden voor de zekerheid een dingostick (een grote stok waarmee je ze kon wegjagen/jezelf kon verdedigen) meenemen naar de wc. Gelukkig nooit hoeven te gebruiken ondanks het geritsel dat we duidelijk hoorden in de bosjes langs de donkere zandweggetjes. We hebben ze alleen vanuit de auto gezien op het strand.
Als eerst zijn we naar Lake Wabby geweest. Eerst een heel stuk door een soort van woestijn lopen om uiteindelijk een duik te kunnen nemen in een meer.
Daarna terug naar het kamp, gekookt met de hele groep en in de avond drankspelletjes gespeeld, erg gezellig.
De eerste nacht was echt een hel, ik had zo slecht geslapen. Geen kussen, matjes van elkaar afgeschoven, constant bang dat er spinnen in de tent waren, nodig moeten plassen maar wilde niemand wakker maken en 6:45 uur ging de wekker weer.
We vertrokken als eerst naar de champagne pools, soort van kleine jacuzzi's (wel koud water) in de natuur met water dat op champagne leek door de bubbels.
Daarna doorgereden naar Indian Head, 1 van de 3 rotsen op het hele eiland. Vanaf die rots konden wij de oceaan bekijken waarin wij schildpadden, haaien, dolfijnen en walvissen hebben gezien! Vervolgens hebben wij nog Eli Creek bezocht, wildwaterbaan in de natuur dat uitmond in de oceaan. Ik heb ditmaal gereden, echt wennen hoor zo in het zand. Je stuur leeft zijn eigen leven en je moet er niet teveel tegenin gaan want dat vergroot de kans op kantelen. Het leek moeilijker dan het uiteindelijk was en was echt leuk om een keer te doen!
Terug in het kamp moest ik op zoek naar mijn camera die net 5 weken oud was, die had ik namelijk al niet meer gezien vanaf de eerste stop. Nergens gevonden dus naar de receptie, wat was ik blij toen hij daar was afgegeven omdat hij uiteraard ergens in het zand was gevonden. Toen ik hem aandeed zag ik dat mijn hele scherm aan diggelen lag, inzoomen ging niet meer en ik kon niet zien waar ik foto's van maakte. Ik heb mijn camera smorgens op de achterkant van de auto gezet en ben hem vergeten te pakken. We zijn weggereden, hij is eraf gevallen en iemand is er overheen gereden. Baalde echt enorm!! Enige voordeel was dat ik nog wel al mijn foto's op SD kaartje had staan dus die niet kwijt was.
Voor het eten zijn we eerst nog gaan sandboarden, net als snowboarden dus maar dan op het zand. Eerst met een soort van slee eraf gegaan, was erg stijl! Het werd steeds minder eng en uiteindelijk lagen we met zen vieren op elkaar om naar beneden te racen! Het echte sandboarden heb ik ook even geprobeerd maar aangezien ik 0,0 ervaring heb met snowboarden en ik al te vaak in mijn leven in het gips heb gezeten, stopte ik hier al snel mee.
In de avond verder alleen gekookt en weer drankspelletjes gespeeld. Deze nacht heb ik enorm goed geslapen, denk omdat ik zo moe was en de tent ook 10x op beesten heb gecheckt voordat ik ging slapen:-)
De dag erna weer om 6:45 uur op. We hebben toen Lake Mckenzie bezocht, een meer dat alleen uit regenwater bestaat, heel schoon dus. Onze trip zat er nu op en we zijn weer met de Ferry naar het hostel gegaan. Daar hebben we lekker gerelaxt en hadden het plan vroeg naar bed te gaan maar er was een feestje gepland. Wederom weer drankspelletjes en vervolgens naar de pub. We dronken voor het eerst Goon, goedkope wijn, 4 liter in een zak. Elke backpacker drinkt het omdat het goedkoop is, 12 dollar voor een zak, maar je schijnt er de ergste kater van te krijgen. We zijn uiteindelijk nog redelijk op tijd naar huis gegaan aangezien we de dag erna om 6:00 uur op moesten. Mark ging namelijk om 7:30 uur skydiven. Ik en Isabel en haar kater gingen mee om te kijken. Mark vond het geweldig! Isabel en ik gaan in Nieuw Zeeland skydiven dus wij moesten nog even wachten. Na het skydiven hebben we de boel ingepakt en zijn we terug richting Brisbane gereden waar we de dag erna de camper moesten inleveren. De nacht zijn we op een gratis rest area verbleven, de benzinepomp waar we eerder hadden gekookt. Alles was aanwezig, douche, wc en een kookplaat. Ook heb ik hier mijn koffer opnieuw ingepakt en een grote tas met kleding (ongeveer 5 kilo) aan Mark gegeven die hij mee naar Nederland neemt. Ik had al teveel mee en door het shoppen is het er niet beter op geworden.
De volgende dag moesten we nog een klein stukje rijden naar Brisbane om de camper in te leveren. Daarna zou Mark de bus om 14:00 uur pakken naar Sydney om vanaf daar te vliegen en zouden Isabel en ik nog even naar het strand gaan om vervolgens om 19:00 uur de bus naar Airlie Beach te pakken. Een half uur voor vertrek van Mark zijn bus kwamen we erachter dat onze bus ook om 14:00 uur vertrok. Vanaf toen 19 uur in de bus gezeten en rond half 10 de volgende ochtend kwamen we aan. Beide vonden we het niet erg de reis, we hadden ieder 2 plaatsen dus konden redelijk slapen en verder onszelf vermaakt met boekjes lezen en muziek luisteren. Aangekomen moesten we direct een hostel zoeken en onze tour boeken voor Whitsunday. De volgende dag zouden we hierheen vertrekken, 2 nachten op een boot.
In de middag zijn we bij het zwembad gaan liggen en kwamen we een paar jongens tegen waarmee we op de Fraser Island tour waren. Dat is hier wel leuk, je komt tijdens je reis steeds oude bekenden tegen. In de avond zijn we dan ook naar hun hostel gegaan om samen met hun kamergenoten wat te drinken. In de hostels is het verboden drank in je kamer te drinken. Tijdens het spel dat we speelden kwam er dan ook ineens iemand van het hostel en nam onze drank in, erg kinderachtig mja t zijn de regels. Qua drank zijn ze hier sowieso wel streng, je wordt geweigerd bij een club als je er te dronken uit ziet..heel irritant.
Het uitgaan was echt super leuk, plaatsje Airlie Beach staat ook bekend om het uitgaan. Ik was pas tegen 6:00 uur thuis en moest om 9:00 uur alweer eruit om uit te checken bij het hostel. Daarnaast deelden Isabel en ik de kamer met 2 andere meiden en 3 jongens..gelukkig kwam ik als laatste terug van het stappen anders word je dus constant wakker van elkaar. Verder is een kamer delen wel gezellig, je leert snel mensen daardoor kennen en het voelt voor mij eigelijk helemaal niet ongemakkelijk ofzo.
Vrijdag tegen 13:30 uur vertrokken we per boot naar Whitsunday met een groep van ongeveer 26 man. We hebben toen voornamelijk alleen maar gevaren en vervolgens redelijk op tijd naar bed gegaan aangezien ik nogal wat slaap had in te halen en de volgende ochtend het ontbijt al om 6:30 uur was!
De volgende dag bestond voornamelijk uit snorkelen en een mooi strand bezoeken, was inderdaad echt mooi! In de avond wederom drankspelletjes gespeeld om vervolgens de volgende ochtend 6:30 uur weer aan het ontbijt te zitten! De nachten die je hier maakt zijn echt enorm kort.
De trip zat erop en we waren rond 11:00 uur weer terug in Airlie Beach. Bij het inchecken werd ons door een vrouw van het hostel aangegeven dat ze nog mensen zochten voor het schoonmaken van kamers, 2 uur per dag werken en dan als vergoeding gratis in het hostel verblijven. Dit hebben we niet gedaan want het ging per week en we wilden er niet nog een week zitten maar door naar onze volgende bestemmingen. De rest van de dag bij het zwembad gelegen, in de avond weer gedronken en uit gegaan (schuimparty) met een deel van de groep van de boottrip. Beneden ons hostel zat een uitgaansplek en de rest van de clubs zaten niet verder dan 100 meter lopen, lekker dichtbij dus!
Maandag zag onze planning precies hetzelfde eruit. Weer laat thuis maar wederom vroeg op omdat onze bus om 9:30 uur ging naar onze volgende bestemming, Mission Beach (8 uur reizen, nja eerder slapen).We reisden met zen drieën dit keer, een jongen uit Argentinië die we op de boottrip hebben ontmoet gaat met ons mee naar Mission Beach en Cairns. Mission Beach schijnt een mooi klein plaatsje te zijn, we verblijven hier 2 nachten. Ons plan is hier voornamelijk bij te komen en niet uit te gaan. Hierna gaan we namelijk naar Cairns en daar schijn je nog beter te kunnen stappen dus daar staat ons nog genoeg drukte te wachten:-)
Vandaag, woensdag ochtend, vroeg opgestaan. We wilden naar het regenwoud, konden we een route wandelen en na ongeveer 5 kilometer zou er een mooi meertje zijn waar we konden zwemmen. Uiteindelijk die dag ruim 20 km gelopen en geen meer gezien! Het was ongelofelijk heet en aan 1,5 liter water per persoon hadden we niet genoeg. Gelukkig onderweg in een rivier onszelf kunnen afkoelen en ergens bij een man onze flessen kunnen bijvullen. Tegen etenstijd pas terug, leuke dag maar vermoeiend! Direct even onze hostels voor Cairns geboekt, morgen gaan we daarheen. 2 hostels, in het laatste hostel blijven we 4 nachten. In dat hostel zit een club dus dat wordt wederom weinig slapen mja Cairns staat bekend om het stappen en daar komen we ook voor;-)
Tijdens het eten nog even een slang om me nek gehad, vond t echt doodeng. Hij was van een jongen die hier op het terrein woonde, had m al sinds hij jong was en had nog nooit gebeten zei hij. Ik wilde perse met de slang op de foto maar hij begon al snel om me nek te draaien dus erna snel terug gegeven! Vanavond vroeg slapen en morgen overdag nog een keer proberen dat verdomde meer te vinden. Daarna tegen 17:00 uur de bus naar Cairns pakken, 2 uurtjes dus valt mee!

Ik heb verder geen nieuws meer en heb net bijna de hele familie op Skype gesproken dus jullie horen snel weer van me! Owja, over 2 dagen als het goed is een internet abonnement op me telefoon dus dan beter bereikbaar;-)

Kus en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 10556

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 30 November -0001

Taiwan, Australie en NZ!

Landen bezocht: